Siirry sisältöön
Ota yhteyttä

Hotellihuoneen siivous – enemmän kuin vain siivoamista

Kun puhtaus on osa elämystä

Monelle meistä hotelliyö on arjen luksusta. Kun astut huoneeseen ja suljet oven takanasi, harvoin tulee ajatelleeksi, mitä kaikkea on tehty ennen saapumistasi.

Hotellihuoneen siivous on tarkkaan suunniteltu prosessi. Se vaatii huomiota yksityiskohtiin ja ammattitaitoa.

Mitä tapahtuu ennen kuin vieras saapuu?

Kun edellinen vieras on lähtenyt, siivooja aloittaa huoneen tarkastuksella. Hän varmistaa, ettei mikään ole rikki ja että kaikki on kunnossa.

Seuraavaksi poistetaan roskat ja kerätään likaiset pyyhkeet ja lakanat. Samalla tarkistetaan, ettei huoneeseen ole jäänyt tavaroita edelliseltä asiakkaalta.

Jos huoneessa on voimakas tuoksu – esimerkiksi hajuveden tai ruoan – siivooja tuulettaa tai käyttää ionisointia tarpeen mukaan.

Sänky on huoneen keskipiste

Vuodevaatteet vaihdetaan aina. Siivooja huolehtii siitä, että sänky on siisti ja kutsuva. Lakanat asetellaan huolellisesti, tyynyt asetetaan paikoilleen ja peitto taitellaan siististi.

Raikkaat ja puhtaat lakanat ovat tärkeä osa hotellivieraan kokemusta.

Kylpyhuone siistitään alusta loppuun

Kylpyhuoneen siivous tehdään alusta loppuun tarkasti. Suihku, hana ja wc-istuin tarkistetaan ja puhdistetaan huolellisesti.

Altaat, suihkuseinät ja lattiakaivo siistitään roiskeista ja hiuksista. Wc-istuin puhdistetaan sisältä ja ulkoa. Peilit ja hanat kiillotetaan.

Hygieniatarvikkeet, kuten wc-paperi, saippuat ja shampoot, täydennetään. Lopuksi puhtaat pyyhkeet asetellaan siististi paikoilleen.

Vieras voi astua kylpyhuoneeseen hyvillä mielin.

Pienet yksityiskohdat tekevät suuren vaikutuksen

Useissa huoneissa on laseja tai kuppeja. Ne vaihdetaan aina puhtaisiin. Minibaarin sisältö tarkistetaan ja täydennetään.

Monissa hotellihuoneissa vierasta odottaa pieni huomaavaisuus – esimerkiksi suklaapala, kahvia tai teetä. Siivooja varmistaa, että nämä ovat esillä ja kunnossa. Pienet eleet tekevät saapumisesta miellyttävän.

Lattiat ja kosketuspinnat viimeistelevät huoneen

Lattiat ovat tärkeä osa huoneen yleisilmettä. Kokolattiamatot imuroidaan ja kovat lattiapinnat pyyhitään kostealla. Näin pölyt ja tahrat saadaan pois.

Kaikki kosketuspinnat puhdistetaan: ovenkahvat, valokatkaisijat, kaukosäätimet ja tasot. Tämä lisää sekä puhtautta että turvallisuutta.

Television toiminta tarkistetaan. Usein siihen asetetaan tervetulokanava, joka tuo ensimmäisen positiivisen vaikutelman huoneesta.

Siisteys on osa onnistunutta asiakaskokemusta

Hotellihuoneen siivous ei ole vain siivoamista. Siivous vaikuttaa enemmän kuin usein huomataan. Se on osa asiakaskokemusta – osa tunnelmaa, turvallisuutta ja viihtyvyyttä.

Huolellinen siivous takaa, että vieras voi rentoutua ja nauttia olostaan.

Lecator – kun haluat varmistaa vieraidesi viihtyvyyden

Etsitkö luotettavaa ja ammattitaitoista siivouskumppania hotellille tai lyhytaikaismajoitukseen?

Lecator tarjoaa siivouspalvelua, jossa jokainen yksityiskohta huomioidaan. Meille siisteys ei ole vain puhtautta – se on osa palvelukokemusta. Haluamme varmistaa, että jokainen vieras tuntee olonsa tervetulleeksi.

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous!